Os xeiteiros comezan a traballar despois de meses en paro

13 Xan

Estes días estamos a ver noticias esperanzadores na prensa sobre o sector do xeito. No xornal Faro de Vigo indican que se aprobou un novo plan para a sardiña. O que pasa é que non está clara a cota para o xeito:

“El sector del ‘xeito’, por su parte, es cauto con la modificación de la orden que reserva parte de la cuota para esta flota aunque no concreta cuál a pesar de que los xeiteiros aspiran a que se les deje faenar todo el año. “Habrá qué esperar a ver la cantidad que nos reservan y qué tipo de gestión se hace de la pesquería”, afirmó el presidente de la Asociación Gallega de Armadores de Artes Menores (Asoar-Armega), José Luis Rodríguez. “La cantidad reservada así como la flota a la que vaya dirigida será fijada mediante resolución del secretario general de Pesca”, recoge el documento del Ministerio de Agricultura.

Rodríguez pide “proporcionalidad” en el reparto. “El xeito ha dejado claro que es un arte sostenible, por lo que espero que haya una cantidad justa y necesaria para mantener su actividad durante todo el año. Los xeiteiros no son los que agotan el recurso”, defendió”.

Pola súa banda, en El Correo Gallego xa se indica que hai 200 toneladas para o xeito:

“El patrón mayor de Rianxo, Miguel Ángel Iglesias, mostró ayer su satisfacción por la modificación que hizo el Gobierno central de la orden por la que se establece una plan de gestión para la sardina de las aguas ibéricas y la de la que fija un plan de gestión para los buques de los censos del caladero nacional del Cantábrico y Noroeste, que permite a los xeiteiros volver a pescar sardina tras casi cuatro meses de paro.

Iglesias dijo que la reserva de 200 toneladas para los xeiteiros “é unha boa noticia, aínda que non temos moi claros os detalles. A orden da a entender que se trata dun tope para todo o ano, polo que esa cantidade sería ridícula, tendo en conta que en Galicia hai 427 barcos xeiteiros”. El patrón añade que “quero pensar que son 200 toneladas só para cando haxa peche”.

Por último, hai varios días en Diario de Arousa  tamén se falaba deste tema, e de como un par de barcos volveron á sardiñas, mentres que o resto vai á campaña do vou de bara.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: